Köprü ve Otoyol Garanti Ücretlerinde Yeni Dönem Başladı
Geçtiğimiz yıl köprü ve otoyol geçiş ücretlerine yapılan yüzde 185-288 arası zamın ardından, garanti ücretlerinde 1 Ocak itibarıyla artış gerçekleşti. Bu artış, şirketlere verilen geçiş garantisi kapsamında meydana geldi. Ancak, bu artış sadece şirketlerin araç başına Hazine’den aldığı payı etkiledi, geçen araç sürücülerine yansımadı.
CHP Erzincan Milletvekili Mustafa Sarıgül, konuyla ilgili yaptığı açıklamada, “Yaparsa AKP yapar” dedi. Sarıgül’e göre, geçiş ücretlerindeki artış Hazine’ye ve dolayısıyla vatandaşlara ek bir yük getiriyor. Geçen yıl asgari ücrete yüzde 30, memur ve memur emeklisine yüzde 11.54, emekliye ise yüzde 15 zam yapıldığı düşünüldüğünde, köprü ve otoyollardaki yüzde 185-288 arası zam oldukça dikkat çekici.
Çanakkale Köprüsü’nü Limak’ın patronu Nihat Özdemir, Yapı Merkezi’nin sahibi Başar Arıoğlu ve yabancı ortakları işletirken, Avrasya Tüneli’nin işleticisi Yapı Merkezi ve Başar Arıoğlu. Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nü ise İC ve Astaldi firması işletiyor. Osmangazi Köprüsü’nü ise Özaltın Ailesi işletiyor.
Şirketler Zarar Etmesin Diye Yeni Formül
Yeni yılla birlikte, şirketlere garanti edilen geçiş tutarlarına güncel kur ayarlaması da yapıldı. Bu projelerde garanti edilen günlük araç geçiş sayıları tutturulamazsa, Hazine, şirketlere her tutturulamayan araç başına belirli miktarlarda ödeme yapmalarını zorunlu kılıyor.